5 elementów, które wpływają na sprzedaż w e-sklepie


Ostatnio coraz więcej osób decyduje się na robienie zakupów przez Internet. Ilość sklepów online z miesiąca na miesiąc przybywa, a pobyt na nie wciąż rośnie. Wielu z nas zastanawia się, co tak naprawdę wpływa na sprzedaż w e-sklepie? Dzisiaj rozwiejemy Wasze wątpliwości. 

Wszyscy wiemy, że zakupy internetowe są o wiele bardziej wygodne i wymagają od nas mniej poświęconego czasu. Ponadto większość dzisiejszych e-sklepów posiada o wiele bardziej zróżnicowany asortyment w porównaniu do ich stacjonarnych odpowiedników. Aby jednak wyróżnić się na rynku warto wziąć pod uwagę kilka kluczowych elementów. My dzisiaj skupimy się na pięciu najważniejszych, które naszym zdaniem realnie wpływają na sprzedaż w e-sklepie.

ZADBAJ O ASORTYMENT W E-SKLEPIE

Zacznijmy od początku. Interesujący asortyment jest pierwszym i najważniejszym elementem, który przyciągnie do naszego e-sklepu Klienta. Dlatego warto zadbać o to, żeby był oryginalny i trudno dostępny na innych stronach. W sytuacji, gdy jednak okaże się, że nasz towar pojawia się również u konkurencji można zaoferować Klientowi dodatkowo sprzedaż drugiego produktu w atrakcyjnej cenie, np. sprzedając drukarkę warto dołączyć do niej zestaw pasujących tuszy. Wówczas mamy większą pewność, że Klienta wróci do nas po raz kolejny.

POSTAW NA CONTENT

Nie od dziś wiadomo, jak ogromne znaczenie ma dobrze przemyślany content. Oczywiście zdjęcia są ważne, jednak to od treści zależy, czy Klient ostatecznie dokona zakupu na naszej stronie. Dobry opis powinien być odpowiedniej długości, konkretny oraz poprawnie napisany. Musi zawierać wszystkie przydatne informacje,  szczególnie te niewidoczne na pierwszy rzut oka na zdjęciu. Ostatnio bardzo popularne stały się wypunktowania, inaczej znane bullet pointami. Taka forma jest o wiele bardziej czytelna i pozwala w szybki sposób przekazać Klientowi najważniejsze cechy o produkcie. Tworząc opisy warto także zwrócić uwagę na linkowania, słowa i frazy kluczowe,  które w znaczny sposób wpływają na pozycjonowanie e-sklepu w wyszukiwaniach Google. W tym przypadku pomocne mogą się okazać różne narzędzia, np. Google Trends, przedstawiające aktualne trendy w sieci.

LOGO MARKI, CZYLI BRANDING MA ZNACZENIE

Prosta do zapamiętania i chwytliwa nazwa ma duży wpływ na rozpoznawalność marki w sieci. Istotne jest także logo, które powinno być spójne z nazwą i odpowiednio pasujące do specyfiki naszej  branży. Element ten jest szczególnie istotny, gdy Klient trafia do nas przypadkowo z Internetu. Warto pamiętać, że wszystkie znane marki oprócz dobrej jakości produktu stały się sławne poprzez łatwe do zapamiętania logo, które przywołuje w nas skojarzenia. Niestety zbyt długie nazwy lub źle dopasowane projekty logo zwykle mają skutek odwrotny. W tym przypadku teoria naprawdę przekłada się na praktykę.

CZYTELNY INTERFEJS

Gdy zadbaliśmy o ciekawy asortyment, przemyślany content i mamy już spójne logo oraz łatwą do zapamiętania nazwę powinniśmy skupić się na przejrzystym interfejsie. Klient wchodząc na stronę produktu chce w szybki sposób dokonać zakupu nie tracąc przy tym zbyt dużo czasu. Aby mu to ułatwić powinniśmy zadbać o czytelny layout naszej strony. Warto także wyróżnić przycisk koszyka (call to action), który musi być duży i wyraźny. Dobrze, żeby jego kolor był kontrastujący z tłem.

DZIAŁANIA W SOCIAL MEDIACH

Aktywność w social mediach jest bardzo opłacalnym ruchem w sytuacji, gdy decydujemy się na prowadzenie e-sklepu. Warto rozważyć założenie profilu dla sklepu na Facebooku i Instagramie. W ten sposób można dotrzeć do większej liczby odbiorców, którzy z czasem mogą stać się naszymi potencjalnymi Klientami. Promowanie sklepu poprzez ciekawe posty, zdjęcia lub relacje pomogą nam stać się bardziej widocznymi na rynku. Dobrym rozwiązaniem są także konkursy z nagrodami, które dodatkowo wypromują sklep w sieci.

Tagi:

  • e-commerce

  • e-sklep

  • social media

  • UI

  • UX

  • branding

  • content

  • marketing





animacja blog

Przeczytaj więcej:


wróć na bloga.

wróć na stronę.

zapisz się na newsletter.

skontaktuj się z nami.

udostępnij nam plik.