Idealna karta produktu w e-sklepie


Żyjemy w czasach gdzie asortyment wielu marek jest podobny. Często zdarza się tak, że ten sam produkt można znaleźć w różnych cenach w zależności od e-sklepu, na jakim się aktualnie znajdujemy. Jednym słowem: konkurencja nie śpi. Jak w takim razie przyciągnąć do siebie klienta oraz wpłynąć na niego tak, aby dokonał zakupu na Twojej stronie internetowej? Czy faktycznie karta produktu ma tak duże znaczenie?

No właśnie, przejdźmy zatem do rzeczy. Kluczową kwestią dla każdego sklepu internetowego jest karta produktu i koszyk. Zachodzi między nimi silna więź, ponieważ to właśnie od karty produktu zależy, czy użytkownik e-sklepu doda produkt do koszyka, czy też nie. Istota w takim razie jest odpowiednia prezentacja produktu w sieci.  Zwiększy ona nie tylko konwersję, ale także zatrzyma internautę na stronie przez dłuższy czas. Pozostaje jednak pytanie: jak sprawić, by karta produktu była atrakcyjna dla potencjalnego klienta?

Ważne elementy karty produktu:

Nazwa produktu

Dla wielu osób to rzecz tak oczywista, że bagatelizują sobie jej wartość. Szkoda, bo to właśnie krótka i spójna nazwa przyciąga na kartę produktową klienta, który zwykle trafia na nią z różnych źródeł. Profesjonalna nazwa powinna zawierać, takie wskaźniki jak: markę, model, fason (jeśli dotyczy to ubrań) oraz inne istotne parametry.

Cena produktu

Kolejny ważny element zaraz po nazwie, który jest najczęściej wyszukiwany przez klientów stron internetowych. Cena powinna być przede wszystkim aktualna. Musi być także dynamiczna, czyli reagować na kody rabatowe, promocje lub rabaty ilościowe. Unikaj sytuacji, gdzie cena na karcie produktowej jest niezgodna z prawdą, ponieważ takie rzeczy generują negatywne reakcje i skazują Twój sukces na niepowodzenie.

 Zdjęcie

Bez tego elementu ciężko byłoby dokonać jakiegokolwiek zakupu. Zdjęcie może zachęcić klienta do zakupu bądź go od niego odwieść. Należy jednak pamiętać, że klient kupujący produkt w sieci nie może go dotknąć lub przymierzyć. Z tego względu zdjęcie powinno być odpowiedniej wielkości i jakości, aby pokazać towar od jak najlepszej strony. Ważne jest także uwzględnienie na nim ewentualnych detali, które na pierwszy rzut oka mogą być trudne do zauważenia. Jak wynika z badań - konsumenci kupujący towar przez Internet pragną odczuwać podobne emocje do tych, które towarzyszą im podczas zakupów offline. Warto o tym pamiętać. Ostatnio coraz większą popularnością cieszą się także filmy video, które prezentują produkt w pełnej okazałości. Fot. www.gomez.pl/pl/dla_niej

Opis produktu

Stanowi on bardzo ważny element, który może zachęcić klienta do ostatecznej decyzji o zakupie w Twoim e-sklepie. Opis z reguły powinien być niezbyt długi, konkretny oraz poprawnie napisany (wszelkie błędy językowe świadczą o braku profesjonalizmu). Ważne jest także, aby unikać w swoich treściach przesadnej ilości epitetów, które w efekcie drażnią klienta. W żadnym wypadku nie należy także kopiować opisów z innych stron. Warto wspomnieć również o tym, że tworząc opisy produktów dobrze jest używać słów i fraz kluczowych, które wpłyną na pozycjonowanie Twojego e-sklepu w wyszukiwarkach.

Informacje dodatkowe

Klient powinien widzieć wszystkie informacje związane z zamówieniem towaru już na etapie karty produktowej. Część z nich jest narzucona przez prawo, a pozostałe po prostu dobrze zawrzeć na stronie, aby mieć wysoki UX (user experience). Należą do nich koszt dostawy i czas jej oczekiwania, informacja o promocji, dostępność produktu oraz dane kontaktowe. Pamiętaj o tym, aby informacje były dostosowane do specyfiki Twojej branży.

Przycisk za pomocą, którego dodasz produkt do koszyka

Jest to element, który wydaje się dość oczywisty, jednak i tutaj zdarzają się błędy. Przede wszystkim, aby wskaźnik konwersji w Twoim sklepie internetowym był wysoki to przycisk koszyka musi być duży i widoczny. Powinien od razu rzucać się w oczy, ponieważ każda sekunda dla internauty jest cenna. Wodzenie wzrokiem w poszukiwaniu koszyka może wpłynąć demotywująco na dokonanie zakupów. Najlepiej, żeby przycisk “dodaj do koszyka” zawierał nie tylko symbol, ale także nazwę. Ważny jest także jego kolor, który musi kontrastować z tłem. Równie istotna jest lokalizacja przycisku, dlatego polecam, żeby znajdowała się ona w prawej części karty produktu

Opinie

To opcja dodatkowa, którą także warto umieścić na karcie produktowej. Większość internautów przed dokonaniem zakupów szuka opinii w sieci na temat danego produktu. Jest to zatem istotny czynnik, który wpływa na podjęcie decyzji zakupowej, dlatego umieszczenie pozytywnych opinii swoich klientów na karcie produktu to bardzo opłacalny ruch.

Tagi:

  • e-commerce

  • e-shopping

  • karta produktu

  • opisy produktów

  • opinie

  • informacje o produktach





animacja blog

Przeczytaj więcej:


wróć na bloga.

wróć na stronę.

zapisz się na newsletter.

skontaktuj się z nami.

udostępnij nam plik.