Zaprojektowanie i wykonanie strony internetowej to zadanie wymagające zaangażowania i współpracy specjalistów z kilku dziedzin. Nie tylko grafika, programisty, UX designera, ale również kogoś, kto jasno, precyzyjnie i skutecznie opisze ofertę firmy. Sama klarowność i merytoryczna poprawność przekazu to jednak nie wszystko! Odpowiednio napisane teksty przekładają się na przychylność wyszukiwarki Google i otwierają szersze perspektywy na dotarcie do nowych klientów. Takiego potencjału nie można zmarnować! Od czego zatem zacząć tworzenie treści na stronę www i komu powierzyć to zadanie?
Content, który buduje stronę
Nie jest dla nikogo tajemnicą, że teksty stanowią jeden z najistotniejszych elementów każdej strony internetowej, a zarazem istotną część strategii wizerunkowej i komunikacyjnej każdej firmy. Jeżeli właśnie jesteście na etapie projektowania strony lub macie to w najbliższych planach to z pewnością wiecie, że w pierwszej kolejności będziecie potrzebowali kilku tekstów o ofercie, zespole, obszarze działania, a także dobrze opisanego portfolio dotychczasowych realizacji. Jednym słowem potrzebujecie „historii”. Historii, która zainteresuje i przyciągnie Waszych klientów, ale również będzie się rozwijała wraz z ewolucją Waszej firmy. Dlatego też musicie pamiętać, że treści na stronę nie są tworzone raz i na zawsze.
Na następnych etapach budowania świadomości marki będziecie potrzebowali kolejnych tekstów, którymi wypełnicie stronę internetową. Może to być blog, opisy nowych usług, produktów czy kolejnych realizacji. Mówiąc krótko: tak długo, jak będzie istnieć Wasza marka, tak długo powinniście dbać o jakość i aktualność treści.
Jakość, jakość i jeszcze raz jakość
Content jest częścią wizerunku Waszej marki, dlatego też wszystkie materiały na stronie powinny być przemyślane i spójne. Sprawą podstawową podczas tworzenia tekstów na www jest oczywiście poprawność merytoryczna, gramatyczna i ortograficzna, jednak nie bez znaczenia jest również sposób zwracania się do klientów, zastosowane zabiegi stylistyczne i podział treści. Całość musi być spójna z DNA marki, wartościowa dla potencjalnych odbiorców Waszych produktów i usług, a ponadto – atrakcyjna dla wyszukiwarki Google, zatem zoptymalizowana pod SEO. Jaki z tego wniosek? Wybierając osobę lub zespół, któremu powierzycie tworzenie treści na stronę internetową musicie mieć na względzie, że w ich ręce dodajecie nie tylko teksty, ale również swój wizerunek.
Komu powierzyć przygotowanie tekstów na stronę internetową i dlaczego powinna to być agencja?
W poprzednich akapitach przedstawiliśmy Wam kilka kwestii, na które warto zwracać uwagę podczas planowania i przygotowywania tekstów na stronę internetową. Wypływa z nich jedna ważna myśl – content pełni zbyt ważną rolę, by powierzać go amatorom lub osobom, znającym firmę od podszewki, jednak pozbawionych kompetencji z pogranicza PR, dziennikarstwa i SEO. Zamiast liczyć na łut marketingowego szczęścia, lepiej więc zaufać agencjom takim jak nasza. Dlaczego? Ponieważ wierzymy w to co robimy i wiemy, że robimy to dobrze.
JAKIE SĄ ZALETY WSPÓŁPRACY Z AGENCJĄ?
-
Doświadczenie i zespół
Pierwsza i najważniejsza rzecz przemawiająca za agencją content marketingową to zespół. A dokładniej - zespół z doświadczeniem. Wybierając agencję macie pewność, że nad Waszymi tekstami będą pracowały osoby, które znają się na danej dziedzinie i na swoim koncie mają dziesiątki zrealizowanych zleceń. Agencja to kilka osób z bardzo różnorodnym doświadczeniem i bogatym portfolio, dlatego wybierając ją macie pewność, że zajmie się Wami osoba, która doskonale zna branżę, ma rzetelną wiedzę na dany temat i niejeden tekst o podobnej tematyce na swoim koncie.
-
Marketingowa wiedza
Agencja to nie tylko umiejętności copywriterskie, ale i ogromna wiedza marketingowa. Ta druga jest bowiem niezbędna, by tworzone teksty były nie tylko poprawne stylistycznie i gramatycznie, ale też dostosowane do upodobań, potrzeb i wymogów grupy docelowej. Szczególnie, gdy oferta firmy nie skupia się tylko na rynku polskim, ale przeznaczona jest również na rynki zagraniczne.
-
Więcej niż jeden język
Dobrej klasy agencja content marketingowa zatrudnia nie tylko copywriterów specjalizujących się w konkretnych branżach, ale również osoby biegle posługujące się językami innymi niż polski. Jesteśmy tego doskonałym przykładem, ponieważ nasza agencja dysponuje zapleczem, pozwalającym na stworzenie tekstów w dowolnie wybranym przez Was języku: od niemieckiego czy czeskiego, poprzez norweski, ukraiński i węgierski, a na językach bałkańskich kończąc. Mało tego – jako nieliczni stawiamy na native speakerów, którzy poza poprawnością gramatyczną i stylistyczną wyróżniają się także doskonałą znajomością rodzimego rynku i używają takiego języka, jakim mówią Wasi odbiorcy. W razie potrzeby dostosują także teksty pod wymagania SEO, obowiązujące w danym regionie.
-
SEO included
Niewątpliwie jednym z czynników, dla którego warto zdecydować się na współpracę z agencją jest jej biegłość w temacie SEO. Możecie mieć pewność, że agencja posiada w swoim zespole eksperta od pozycjonowania lub też ściśle współpracuje ze zewnętrznym specjalistą, który sprawi, że teksty na Waszej stronie będą atrakcyjne nie tylko dla klientów, ale i dla wyszukiwarki Google.
-
Umowa
Ostatni, ale nie najmniej ważny argument za wyborem agencji to jasne zasady współpracy - dokładnie omówione i spisane w umowie. W takim dokumencie znajdziecie nie tylko stawki czy termin wykonania usługi, ale między innymi także informację o możliwości wprowadzenia poprawek. Umowa jest zatem jedną z gwarancji jakości tekstu, a także zabezpiecza Wasze interesy.
JAK PRACUJEMY?
Wielu klientów przed rozpoczęciem współpracy z profesjonalną agencją ma wiele obaw. Jak będą wyglądać takie działania? Czy wciąż będzie miał wpływ na treści i na to, co jest w nich zawarte? Rozwiewamy wszystkie wątpliwości, opisując proces działania krok po kroku.
-
Pierwszy kontakt
Podczas pierwszego kontaktu, zwykle telefonicznego lub mailowego, odpowiadamy na Wasze wstępne pytania i opowiadamy o sobie. Prosimy także o wypełnienie briefu, czyli dokumentu, który pozwoli nam poznać bliżej Wasze potrzeby, między innymi ilość i rodzaj potrzebnych treści.
-
Przygotowanie oferty
Na podstawie briefu przygotujemy dla Was szczegółową ofertę. Omawiamy w niej strategię contentową, nasz wstępny pomysł na działania, a także prezentujemy wycenę.
-
Spotkanie koncepcyjne, czyli burza mózgów
Po zaakceptowaniu przez Was oferty przychodzi czas na omówienie szczegółów. Podczas takiego spotkania ostatecznie ustalamy sposób narracji na stronie internetowej i styl, w jakim będziemy pisać. Przedstawimy również nasze pomysły na storytelling, a także ustalamy długość i dokładną ilość tekstów. Na tym etapie poprosimy Was również o podesłanie nam wszelkich niezbędnych materiałów.
-
Działamy!
Po takim spotkaniu i po dostarczeniu wszystkich materiałów, przychodzi czas na nasze działanie. To wtedy, w rytm klawiatury, powstaje na nowo historia Waszej marki. Czy możecie nam wtedy przeszkadzać? Tak, ale pamiętajcie, że prawo do poprawek macie na każdym etapie i warto z uwagami na pierwsze efekty naszej pracy. Na pewno wyślemy Wam już gotowy tekst i wówczas chętnie zapoznamy się z Waszym feedbackiem, a potem przedyskutujemy i wprowadzimy ewentualne poprawki.
Pssst. Więcej o nas i o tym, z kim do tej pory pracowaliśmy, piszemy na naszej stronie: https://multicontent.pl/portfolio/
\