BDR Thermea Group x LET PR & e-multicontent - case study

Czas czytania: 9 min

BDR Thermea Group x LET PR & e-multicontent - case study
BDR Thermea Group x LET PR & e-multicontent - case study

Ponad 2600 komunikatów prasowych, blisko 100 wydań newslettera, przeszło 850 publikacji na blogu - to tylko niektóre z efektów niemal 10-letniej współpracy agencji LET PR z BDR Thermea Poland, producentem nowoczesnych urządzeń grzewczych marek De Dietrich i Baxi. Jeżeli chcecie dowiedzieć się więcej o przebiegu współpracy, jej założeniach i rezultatach to zapraszamy do lektury poniższego artykułu.


Tło współpracy

Grupa BDR Thermea jest wiodącym producentem inteligentnych rozwiązań grzewczych dla gospodarstw domowych i na użytek komercyjny. Firma zatrudnia przeszło 6200 osób i działa w ponad 100 krajach na całym świecie. Obsługuje klientów pod renomowanymi, wiodącymi na rynku markami, takimi jak BAXI, De Dietrich, Remeha, Brötje, Chappée i Baymak.

Z uwagi na rozwój polskiego oddziału firmy (BDR Thermea Poland, dawniej De Dietrich Technika Grzewcza) oraz chęć zwiększenia rozpoznawalności marki na rodzimym rynku, firma potrzebowała wsparcia w zakresie tworzenia treści oraz budowania świadomości marki. W efekcie, nieprzerwanie - począwszy od września 2013 roku - kompleksowo obsługujemy firmę w obszarze marketingu ze szczególnym naciskiem na public relations (media relations) oraz copywriting.

Cele i założenia współpracy

BDR Thermea jest producentem wysokiej jakości urządzeń grzewczych, m.in. kotłów, pomp ciepła i klimatyzacji, sprzedawanych w Polsce pod markami De Dietrich i Baxi. Podstawowym celem współpracy było dotarcie do klientów B2B i B2C. Do zakresu działań naszej agencji należało i wciąż należy:

- opracowanie i realizacja wieloletniej strategii komunikacyjnej i jej aktualizacja,

- opracowywanie treści do komunikacji B2B: strona internetowa, blog firmowy i newsletter;

- przygotowywanie artykułów skierowanych do klienta indywidualnego i profesjonalnego,

- optymalizacja treści pod kątem SEO;

- tworzenie artykułów eksperckich do prasy branżowej i na branżowe serwisy internetowe oraz kontakt z mediami.

Z uwagi na specjalistyczny zakres działalności, a także specyfikę branży instalacyjno-grzewczej, firma BDR Thermea Poland dużą wagę przykłada do jakości i eksperckiego poziomu przygotowywanego contentu.

Strategia content marketingowa w pierwszej kolejności polegała więc na poznaniu i zdefiniowaniu potencjalnego Klienta firmy. Dzięki tej wiedzy przez lata mogliśmy przygotowywać treści, które mają odpowiednią formę i długość, przekazują specjalistyczne informacje i co najważniejsze - są interesujące, a także pomocne w podjęciu decyzji zakupowej.

Nasze działania, jako istotne wsparcie szerszej strategii marketingowej, miały pomóc BDR Thermea w osiągnięciu trzech najważniejszych celów biznesowych:

  • zwiększeniu świadomości marki wśród specjalistów – instalatorów,
  • uzyskaniu wiarygodności w oczach potencjalnych klientów końcowych,
  • wzrostu pozycji w wynikach wyszukiwarek internetowych.

W perspektywie realizacji celów współpracy ważny był także aspekt stałego edukowania i uświadamiania rynku na temat znaczenia odnawialnych źródeł energii w kontekście ochrony środowiska i postępujących zmian klimatycznych.

Aby spełnić założenia współpracy, zaplanowaliśmy strategię komunikacji opartą o różne narzędzia: obok informacji prasowych, dotyczących działalności firmy i nowości produktowych, są wywiady, analizy, porady i komentarze eksperckie, a także artykuły gościnne w mediach branżowych A jednocześnie regularna dystrybucja contentu w firmowych kanałach komunikacji na linii firma – otoczenie, czyli na blogu i w newsletterze.

Zakres współpracy

Współpraca z BDR Thermea ma charakter długofalowy. Przez lata jej zakres ewoluował oraz został rozszerzony o nowe zadania m.in.:

  • prowadzenie kampanii reklamowej Google ADS,
  • przygotowywanie opisów kategorii umieszczanych na firmowej stronie internetowej,
  • opracowywanie raportów dotyczących satysfakcji Instalatorów zrzeszonych w programie lojalnościowym Klub Złotego Instalatora.

W ramach opracowanego harmonogramu miesięcznych działań dostarczamy Klientowi pakiet od kilku do kilkudziesięciu gotowych, merytorycznych oraz interesujących treści odpowiednich do publikacji w mediach branżowych, na firmowym blogu i w newsletterze.

Działania i ich efekty

MEDIAPLAN

Co roku opracowujemy roczny mediaplan, w którym zawieramy harmonogram publikacji informacji prasowych dotyczących działalności firmy, nowości produktowych oraz artykułów eksperckich w mediach branżowych – zarówno w prasie drukowanej, jak i w internecie. Wybór mediów i ich tematyka dopasowana jest do grup produktowych oraz do sezonowości sprzedawanych urządzeń.

Współpracujemy z najważniejszymi i najbardziej wpływowymi redakcjami o zasięgu ogólnopolskim, co daje nam gwarancję skutecznego dotarcia do zdefiniowanych grup docelowych.

Co miesiąc przygotowujemy informacje prasowe oraz uprzednio ustalone z dziennikarzami materiały o charakterze eksperckim, informacyjnym lub wizerunkowym. Wypracowane przez lata relacje z mediami owocują dużą ilością miesięcznych publikacji, a tym samym utrzymaniem pozycji BDR Thermea Poland jako renomowanego producenta urządzeń grzewczych z segmentu Premium.

Efekt: Podczas wieloletniej współpracy powstały tysiące publikacji, których ekwiwalent reklamowy opiewał na miliony zł netto.

Przykładowo, na temat marki i jej produktów w 2022 roku pojawiło się 218 publikacji w mediach drukowanych i internetowych, 2021 roku - 263 publikacje, a w 2020 roku - 317 publikacji. Z tego zazwyczaj 3/4 publikacji opublikowanych jest w internetowych mediach branżowych, a 1/4 w prasie drukowanej.

Miesięcznie pojawiają się średnio 22 nowe publikacje w różnego typu mediach, co trafia do około 366 tys. unikalnych użytkowników oraz pozwala na osiągnięcie miesięcznego ekwiwalentu reklamowego na poziomie 112 tys. zł netto.

Wieloletnie działania media relations pozwoliły na ulokowanie wywiadów, wypowiedzi i komentarzy eksperckich w wielu mediach branżowych – zarówno w mediach drukowanych, jak i tematycznych portalach internetowych, są to m.in.: Fachowy Instalator, Architektura & Biznes, Budujemy Dom, Ekspert Budowlany, Murator, Instal Reporter, Rynek Instalacyjny, Ładny Dom, Polski Instalator, instalacjebudowlane.pl, ekspertbudowlany.pl, obud.pl, elektro.info.pl, liderbudowlany.pl czy ogrzewanie.info.pl.

10-letnia współpraca zaowocowała ponad 2600 publikacjami w mediach branżowych drukowanych i internetowych!

przykładowe treści wykonane dla firmy De Dietrich

Przykładowa miesięczna analiza ilości i jakości publikacji dla marki De Dietrich w maju 2023 pokazuje, jak dużą skuteczność osiągają regularne działania media relations.

W tym przypadku miesięczna liczba opublikowanych informacji wyniosła 50, dotarły one z przekazem do niemal 500 tys. odbiorców, a ich zasięg wyniósł 5,4 mln. Natomiast AVE szacunkowe, czyli Advertising Value Equivalency, pokazujące wartość - zgodnie z aktualnymi cennikami reklamowymi - powierzchni w mediach, którą zajmują publikacje z całego miesiąca, wyniósł 1,3 mln zł. Innymi słowy, jest to kwota, którą należałoby wydać, aby umieścić 50 publikacji w prasie drukowanej i internetowej. Przy odpowiednio prowadzonym media relations rzeczywiste koszty mogą wynieść zaledwie ułamek tej kwoty.

podsumowanie przekazu medialnego

Źródła z największą liczbą informacji
Źródło: Press Service

NEWSLETTER

Od 10 lat przygotowujemy content firmowego newslettera. Działania agencji koncentrują się na zaproponowaniu tematów, zredagowaniu tekstów oraz koordynacji prac grafika.

Newsletter zawiera informacje z życia firmy, treści techniczne, produktowe, poradnikowe, newsy z bloga (tematy ekologiczne, ciekawe projekty, dofinansowania) oraz informacje o szkoleniach prowadzonych przez specjalistów BDR Thermea.

Newsletter jest najszybszą formą dotarcia do grupy profesjonalistów (instalatorów, projektantów, hurtowni) oraz potencjalnych klientów i projektantów. Dodatkowo pozwala na utrzymanie regularnego kontaktu z grupami docelowymi. Jego cykliczność sprawia, że odbiorcy otrzymują bieżące informacje na temat nowości produktowych czy porad eksperckich.

Efekt: W czasie 10-letniej współpracy opracowaliśmy niemal 100 wydań newslettera. Liczba odbiorców newslettera wzrasta co miesiąc, obecnie jest ich niemal 4 tys. Newsletter otwierany jest średnio przez 30% czytelników, co stanowi ponad 1 tys. odbiorców, do których co miesiąc trafiają komunikaty firmy. Co ważne, czytelnicy newslettera nie wypisują się z niego, co może potwierdzać, że otrzymują oni materiały, które stanowią dla nich rzetelne źródło wiedzy.

Ilość odbiorców poszczególnych newsletterów

BLOG FIRMOWY

Blog firmowy prowadzony jest nieprzerwanie od początku naszej współpracy z BDR Thermea. Wykorzystywany jest nie tylko do promocji marki, ale także do budowania relacji zarówno w sektorze B2B, jak i B2C. Pomocny jest w pozycjonowaniu domeny, umacnianiu pozycji firmy jako eksperta i lidera w dziedzinie transformacji energetycznej, a w rezultacie wpływa także na zwiększenie sprzedaży.

Blog firmowy marki De Dietrich jest dodatkowym kanałem komunikacji na linii firma-otoczenie. Na blogu poruszamy tematy techniczne, produktowe, newsy branżowe i o tematyce ekologii oraz o dofinansowaniach na zakupy urządzeń OZE. Jego głównym założeniem jest dzielenie się wiedzą i aktualnościami z branży z instalatorami oraz klientami indywidualnymi, którzy poszukują przydatnych porad i ciekawostek.

Miesięcznie na blogu publikujemy 3 - 4 dłuższe artykuły o charakterze eksperckim i poradnikowym oraz kilka krótszych informacji newsowych, dotyczących działalności firmy oraz nowości produktowych. Założeniem tekstów poradnikowych jest wyczerpujące opisanie danego tematu, ich długość wynosi więc od 3 do nawet 8 tys. znaków ze spacjami.

Efekt: Analizując treści na stronie internetowej klienta widzimy, że informacje publikowane na blogu, obok stron produktowych, są tymi najczęściej wybieranymi i najchętniej czytanymi. Z roku na rok blog odnotowuje coraz większą ilość odsłon, wydłuża się także czas pobytu na stronie:

  • w 2019 roku treści na blogu odnotowały 67.108 odsłon, średni czas spędzony na stronie wynosił 1:53 min;
  • w 2020 roku treści na blogu odnotowały 79.043 odsłon, średni czas spędzony na stronie wynosił 2:05 min;
  • w 2021 roku treści na blogu odnotowały 113.114 odsłon, średni czas spędzony na stronie wynosił 2:07 min;
  • w 2022 roku treści na blogu odnotowały 126.433 odsłon, średni czas spędzony na stronie wynosił 2:50 min.

Najpopularniejszymi treściami opublikowanymi na blogu okazują się artykuły eksperckie i poradnikowe, to one odnotowują największe liczby odsłon. Analizując publikacje umieszczone na blogu w latach 2019 - 2022, widzimy, że najpopularniejsze wpisy czytane były już przez kilka, a nawet kilkanaście tysięcy osób.

Najczęściej czytanymi artykułami są:

  • “Co to jest współczynnik COP?”, który odnotował ponad 21 tys. wejść;
  • “Czym różni się kocioł jednofunkcyjny od dwufunkcyjnego?” z blisko 20 tys. odsłon;
  • “Zasada działania powietrznej pompy ciepła” z niemal 15 tys. wyświetleń.

Regularne dodawanie contentu na firmowego bloga przynosi wiele korzyści - od pozycjonowania strony, po większą sprzedaż i umacnianie wizerunku eksperta. Choć na efekty musimy poczekać, ponieważ zazwyczaj potrzeba czasu aż dany tekst zostanie odpowiednio zaindeksowany przez roboty Google (może to potrwać nawet do kilku miesięcy), to jak widać w statystykach, dostarczanie treści edukacyjnych i informacyjnych opłaca się.

W czasie 10-letniej współpracy opublikowaliśmy ponad 850 wpisów na firmowym blogu!

Na blogu, obok informacji z życia firmy, przygotowujemy artykuły poradnikowe oraz opisujemy kwestie przydatne dla specjalistów i potencjalnych klientów. Nasze publikacje zajmują czołowe miejsca w wynikach wyszukiwania w Google, potwierdzając, że przygotowany przez nas content jest unikalny i użyteczny.

Najwyżej pozycjonujące się wpisy blogowe

WIZYTÓWKI GOOGLE

Regularne uzupełnianie wizytówek Google o nowe treści pomaga w pozycjonowaniu stron firmowych w wyszukiwarce, dlatego też na bieżąco publikujemy wpisy w wizytówkach Google oraz odpowiadamy na opinie wystawiane przez użytkowników.

Wizytówka google firmy BDR Thermea Poland

To ważne, ponieważ uzyskanie opinii od klientów, zwłaszcza pozytywnej, powoduje wzrost widoczności profilu firmy oraz poprawę jego rankingu. Najcenniejsze są opinie, które oprócz odpowiedniej ilości gwiazdek, zawierają treść o długości przynajmniej 200 znaków ze spacjami oraz słowa kluczowe odpowiednie dla danej branży. Istotne jest również, aby właściciel profilu w miarę szybko odpowiedział na każdą opinię, bez względu na to czy jest ona pozytywna, czy negatywna.

Efekt: Posiadanie firmowej wizytówki Google umożliwia także monitorowanie ilości osób oraz rodzaju urządzeń, z których najczęściej pojawia się ruch na profilu, a także uzyskanie informacji po jakich hasłach potencjalni klienci trafiają na konto firmy. Poniżej zaprezentowane są przykładowe dane z okresu luty - czerwiec 2023.

profil firmy w Google

Kampania reklamowa Google Ads pomaga w zwiększaniu sprzedaży, ruchu na stronie oraz świadomości marki. Działania naszej agencji skoncentrowały się na kompleksowym przygotowaniu, koordynowaniu oraz ewaluacji kampanii reklamującej produkty marek De Dietrich, Baxi oraz Sofath w reklamie kontekstowej i graficznej w wyszukiwarce Google.

Efekt: Prowadzone w latach 2018 - 2023 kampanie Google Ads wygenerowały ponad 1,3 mln kliknięć, a wyświetlone były 193 mln razy.

5. Podsumowanie i rekomendacje

BDR Thermea Poland jest obecnie jednym z najbardziej cenionych producentów urządzeń grzewczych w Polsce i na świecie. Urządzenia z logotypem De Dietrich to synonim niezawodności i wysokiej jakości. Z jednej strony jest to zasługa nowoczesnego i wszechstronnego asortymentu, z drugiej – przemyślanej i konsekwentnie realizowanej strategii marketingowej, w tym intensywnych i długofalowych prac contentowych, a także medialnych.

Nasza agencja od września 2013 roku regularnie wspiera BDR Thermea w prowadzonych działaniach, dostarczając najwyższej jakości treści oraz dbając o ekspozycję marki w mediach branżowych. Dzięki temu pomagamy Klientowi w osiąganiu zamierzonych przez niego celów, ciągłym rozwoju i poszerzaniu skali jego działalności. Coraz lepsze wyniki widoczności w sieci całej strony internetowej oraz poszczególnych kategorii pokazują, że nasze działania są skuteczne i przynoszą zakładane efekty.

W ciągu blisko 10 lat współpracy przygotowaliśmy m.in.:

-ponad 2600 komunikatów prasowych,

- blisko 100 wydań newslettera,

- ponad 850 publikacji na blogu,

- prowadzone w latach 2018 - 2023 kampanie Google Ads wygenerowały ponad 1,3 mln kliknięć, a wyświetlone były 193 mln razy.

ilość treści przygotowanych dla BDR Thermea group

Jeśli chodzi o jakość tekstów dostarczonych przez naszą agencję, a także całą wieloletnią współpracę z BDR Thermea, to najlepszą oceną jest opinia samego Klienta. Tomasz Popiel, Marketing Department Manager, BDR Thermea Poland tak podsumował współpracę z nami:

„Stanowczo polecam współpracę z Agencją LET PR, która oferuje szeroki zakres usług marketingowych. Nietuzinkowe, inspirujące projekty, fachowa wiedza, wysoka jakość wykonania i realizacja w najkrótszym czasie, to cechy ich profesjonalnej pracy. Ponadto wysoka kultura osobista i uprzejmość to atrybuty tego młodego, niezmiernie sympatycznego i zaangażowanego w pracę nad rozwojem marketingowych twojej firmy zespołu. Serdecznie polecam!”



avatar

Alicja

...



Oceń artykuł:

   

Liczba akapitów: 83 • Liczba zdań: 126 • Liczba słów: 1945






animacja blog o copywritingu, tłumaczeniach, seo, stronach internetowych, e-commerce, marketplace

Przeczytaj więcej:


wróć na bloga

wróć na stronę

skontaktuj się z nami